Lista med kommentarer

En lista jag snott ifrån Anna

[x] flicka
[ ] pojke

[ ] homo
[x] hetero
[ ] bi

[x] kompis

[x] syster
[ ] bror
[x] mamma
[ ] pappa
[x] kusin
[x] småkusin (om småkusin betyder att man har äldre)
[x] lycklig
[ ] ledsen

JAG ÄTER

[x] kött
[x] fågel
[x] fisk
[x] grönsaker

[x] frukter
[x] ost
[x] yoghurt
[x] andra mjölkprodukter


JAG DRICKER

[x] kaffe
[x] te
[x] kakao
[x] mjölk
[x] saft
[x] kranvatten

[x] vatten i flaska

JAG VILL HA

[x] pengar

[ ] godis
[x] choklad (finns det något godare?)
[x] jobb

JAG HAR

[x] släktingar
[x] bröder

[ ] systrar
[x] mamma
[x] pappa
[x] beroende

[ ] fobier
[ ] inget
[ ] allt

[x] kort hår
[x] långt hår
[x] brunt hår

[ ] blont hår
[ ] rött hår
[ ] nåt annat

[x] pojkvän
(fästman, sambo. Min underbara Viktor)
[ ] flickvän
[ ] en vän
[x] flera vänner

JAG HAR

[x] varit i ett höghus (bodde i en lägenhet på 15:e våningen i Vina del Mar)
[x] borstat en katt (när Pelle var kattunge så gjorde jag allting med honom)
[ ] suttit kvarsittning
[x] slagit en kompis (jag och Emma har väl rykt ihop när vi var små och sedan knuffades vi på en fest en gång)
[x] kramat grannen (har nog kramat både josef & paulina)
[x] druckit alkohol (ohh jaa)
[x] tvättat wc:n (här om dagen)
[x] ljugit för min mamma (när jag och viktor precis blev ihop ljögs det mycket för att få ses så mycket som möjligt)
[x] varit vaken hela natten (nyår, fest, när jag har jobbat och kanske några enstaka gånger där emellan)
[ ] söndrat ett fönster..  

[x] sovit med kläderna på

[x] ätit torkade bananer
[x] klippt av mitt hår (klipper luggen själv ibland och klippte mig kort själv när jag var yngre ;)
[x] bitit på naglarna (biter fortfarande på naglarna, tyvärr)
[x] busringt (jag och malena brukade busringa till nummerupplysningen)
[x] brutit ett löfte
[x] suttit på en moped,
[ ] varit i Helsingfors
[x] simmat med kläderna på
[x] lyssnat på klassisk musik
[x] hatat någon riktigt mycket (förmodligen är det svartsjuka inblandat i detta svaret)
[x] ringt fel nummer..
[x] spytt
[x] gråtit utan orsak
[x] varit beroende av någonting (är beroende av min familj, tidigare har det även varit lakrits nappar)
[x] bråkat med någon riktigt ordentligt (mina syskon, en gång kastade jag ut min brors cd-spelare i ilskan)
[x] ordnat ett disco (i fjärde klass)
[x] rymt hemifrån (jag & malena (?) rymde en dag till slottsparken, jag och emma planerade alltid att rymma.
[x] städat upp spyor
[x] prenumererat på någon tidning (Vi föräldrar, Frida när jag var yngre)

[x] varit rädd för spindlar
[x] gillat apor
[x] plockat bär
[x] plockat jordgubbar
[x] gått vilse
(minns en gång när jag gick vilse inne i Göfab, var livrädd och irrade omkring hur länge som helst)
[x] sjungit i en mikrofon
[x] svalt ett tuggummi
[x] gråtit mig själv till sömns
[ ] gillat The Rasmus..
[x] varit hos en läkare

[x] varit underviktig (enligt bmi) (det kan man inte tro idag, men 7:an var svältens tid)
[x] använt bikini
[ ] druckit hyla-mjölk
[ ] använt hängslen
[x] andats in helium
[x] använt mascara

[x] inte vaknat av väckarklockan (händer aldrig i princip)
[ ] stigit på fel buss eller tåg i misstag
[x] sett samma film två gånger efter varandra
[x] varit på min favoritartists spelning (tidigare ja, men inte den som är min favorit just nu)

[x] hittat pengar på gatan (en gång hittade jag och Viktor 500-spänn
[x] sagt mamma/pappa till någon annan av misstag (jag säger mycket snurrigt)
[x] läst bibeln (delar av den)
[x] haft något bra intresse (min familj är bra, dans och träning)
[x] vunnit i lotteri (räknas typ 100 kr på triss)
[ ] blivit förföljd av en främling
[x] läst en roman
[ ] förlorat en nära vän
[x] använt minikjol
[x] känt mig ensam

[ ] stickat vantar
[x] sprungit allt vad jag orkat
[x] hittat på aprilskämt som någon trott på
[x] ordnat en överraskningsfest (vi ordnade överrasknings fest åt Emma hos Ewe när flyttade till Nol)
[x] ätit pizza till frukost (när vi bodde hos Viktor pappa levde vi på pizza ett tag)
[ ] varit i en ambulans (maria lovade alltid att hon hon skulle få en attack i skolan så skulle jag få följa med)
[ ] varit i en polisbil
[x] haft ett husdjur
[x] sjungit solo (ensam och när vi spelat boogie)
[x] sjungit/spelat i ett band (Purple is it, som betyder Lila E-det , fyndig? gjorde hitlåten Bulimia)

[x] kört bil
[x] kört moped
[x] somnat i skolan under en lektion (tveksamt , men förmodligen)
[x] läst någon annans dagbok i smyg (emmas, men hon läste min också så fort hon fick chansen)
[x] varit på datorn över 5 timmar i sträck
[x] målat en tavla
[ ] smakat på bläckfisk
[ ] glömt en bra väns födelsedag.
[x] fuskat i ett prov (fuskade på engelska glosorna i mellanstadiet men blev påkommen)
[x] blivit stucken av en geting

[x] gett pengar till en gatuspelare
[x] först hatat någon, men sedan börjat gilla den

[x] tappat bort en biblioteksbok (har nog tappat dom flesta speciellt i gymasiet)
[x] lärt mig första hjälpen
[x] spelat golf/minigolf
[x] varit med om en trafikolycka (när vi var i halmstad för några år sedan blev vi påkörda bakifrån)
[x] beställt nånting jag inte har nytta av

[x] varit med i tidningen
[x] varit på bio utomlands (kollade på King Kong i Chile)
[ ] gått på dagis
[x] använt reflex
[x] lekt med småbilar
[ ] ätit någonting inom senaste timmen
[ ] fått ett blåmärke inom senaste veckan
[ ] brutit något ben senaste året
[x] varit på sjukhus senaste året (jaa det var ju inte ett år sedan Melanie föddes än så)
[x] varit hos doktorn senaste året (med Melanie)
[x] svarat på en sån här lista förut.

maria:

haha, än har jag inte behövt åka ambulans pga allergier, men händer det så slår jag en pling ;)

Emelie:

Bra lista och bra svar Jennie :D

Kommentera inlägget här: